Forside festskrift 25 års jubilæum

Forord

Ved Golfklubben Hedelands 25 års jubilæum, der falder i samme år som 200 året for H.C. Andersens fødsel, er det med stor glæde, at dette forord skrives.

Bestyrelsen har besluttet at lave et festskrift, der vil være at betragte som et historisk dokument.

Vi har derfor bedt vore 3 tidligere formænd om at give deres udlægning, af hvordan Golfklubben Hedeland har udviklet sig igennem deres formandsperiode.

Disse beskrivelser, krydret med billeder, skulle gerne give læserne et indblik i hvordan det er gået igennem 25 år.

Jeg vil ønske læserne god fornøjelse og fortsætte i H.C. Andersens ånd med et lille eventyr fra Golfklubben Hedeland:

Der var så dejligt ude på Hedeland, solen skinnede, roughen voksede saftigt og højt og greens var gode. Et ægtepar havde et par venner med som gæster. De havde aldrig besøgt Golfklubben Hedeland før. På 6. hul sagde de til ægteparret fra Hedeland; "det er da den smukkeste, mest spændende og udfordrende bane vi nogensinde har set".

Da følte hedelændingene sig ganske undselige, de løftede hovederne, de vidste ikke selv hvad. De var lykkelige, men ikke stolte, thi gode hjerter bliver aldrig stolte. De tænkte på hvor tit, de havde hørt bemærkninger som; "stenbanen" og "grusgraven" og nu hørte de deres venner sige, at de havde den dejligste bane af dem alle.

Vinden løjede af og solen skinnede varmt og godt, da rankede de sig og jublede til deres venner; "Så flot en bane troede vi aldrig, at vi kunne få".

Tak til alle, der har været med til at virkeliggøre dette eventyr og må Golfklubben Hedeland leve lykkeligt til vore dages ende.

Dan Ystrøm