Lasse Frølich - Klubtræner med stort K

Hedeland Golfklubs nye træner Lasse Frølich elsker at arbejde med bredden og indføre nye medlemmer i golfspillets mysterier.

Efter 18 år i Roskilde Golfklub er det fremover Hedeland Golfklubs medlemmer, der skal have glæden af at få træning af Lasse Frølich. Og det er især den daglige træning med helt almindelige golfspillere, der tiltaler Lasse.

‘Jeg er klubtræner med stort K’, forklarer Lasse og fortsætter: ‘At kunne skabe værdi på træningsbanen gør mig glad, og jeg glæder mig helt vildt til at møde klubbens medlemmer og komme i gang med træningen’.

Hallen er et plus
Klubbens træningshal med fire simulatorer er et stort plus i Lasses optik. ‘I stedet for at spille og træne golf i seks måneder om året, er det muligt at spille og træne hele året rundt’, forklarer Lasse og ser frem til, at kunne strække sæsonen ud, i stedet for den ellers typiske komprimerede sommersæson.

Juniorer i gode hænder
Klubben nye kuld af juniorer og børn er i gode hænder hos Joakim og juniorudvalget, mener Lasse. Han kobler sig på forløbet og kommer løbende ind i arbejdet med fremtidens golfspillere.

Ny shop
Lasse Frølich overtager også shoppen, som fremover vil få ny placering, til der hvor sekretariatet i dag holder til. Og det er her du fremover kan droppe ind og få en sludder om udstyr og golfteknik.

‘Når Joakim og jeg ikke er på træningsbanen og undervise, vil vi holde til i shoppen’, fortæller Lasse. ‘Udvalget på tøj og sko vil være mindre, men på udstyrssiden er det meningen, at du skal kunne få både vogne, jern og køller. Du kan også få en fitting af dit udstyr og få lavet mindre reparationer og udskiftet grips’.

Er shoppen ikke bemandet vil du stadig kunne købe en ny handske eller kasse bolde. Lasse Frølich indfører nemlig selvbetjening på de mest nødvendige varer. Lasse forventer også, at der løbende kommer demodage fra forskellige udstyrsleverandører. I femtiden vil Lasse Frølich også udarbejde golfture sydpå for klubbens medlemmer.

Lasse Frølich er 36 år gammel og bor til daglig i Roskilde sammen med sin kæreste og to døtre på 3 og 6 år. Det bliver ikke til så meget golf som tidligere, men Lasse holder dog stadig sit handicap på +1,8.